פסיכואנליזה בפעולה
- קבל קישור
- X
- אימייל
- אפליקציות אחרות
ילד - קול / יעל אלמוג
658 ימים / 50 חטופים
ילד - קול / יעל אלמוג
אחרי הכול, מה שנותר לנו הוא הקול.
זוהי נקודת המגע.
מרקו עמד על שפת הנמל בגנואה וקרא לאימא הנמצאת מעבר לאוקיינוס: איממממממאאאאא!
ואנו, עומדים וקוראים למי שנמצאים הרבה יותר קרוב, ולא הים הוא זה שמפריד ביננו לבינם.
אבא יהודה עומד בפאתי עזה, מרחק של מאות מטרים מבנו וקורא: נמרוווווווווווד!
אימא עינב עומדת בפאתי עזה מרחק של מאות מטרים מבנה וקוראת: מת(אהאהאהאה)ן!
ילד-קול חסר קול. הקול שלו אצלינו. ילד-קול אולי שומע.
ואנו נעמוד מעל כל גשר ונקרא את שמם, נקרא להם, נקרא אותם. לא נרפה ולא נתייאש. דחיסות של כאב הבוקעת ממעמקי הנשמה. אבל בזעקה יש גם תקווה. שהרי בסוף, קולנו יהיה כנשר אמיץ שיעוף בשמיים, יצלול למנהרות ויישא אותם אלינו. אין אפשרות שזה לא יקרה. קולנו יעניק להם עוד טיפת חמצן, לנשום, להיות, לא לוותר על זכותם לחיות. אימא ענת עומדת על הבמה בכיכר עם התיק האדום המרופט. ואנו נקרא אליה: את לא לבד! אנחנו איתך! קולנו יעטוף את ליבה השותת דם ויעניק לה עוד טיפה של כוח לקום מחר בבוקר ולהמשיך להילחם.
אימא ענת משמיעה. אימא ענת שומעת.
האם יש עוד מישהו ששומע?
אולי הקול יפגוש בלב ה(אב)ן ויהפוך אותו ללב אב, ללב אדם.
אלוהים, רחם על החטופים, הרי מפניהם ניבטות עיניים אבודות של ילד בגן.
קולנו, בלשונו של יהודה עמיחי, הוא -
״מטבעות החסד האחרונות,
שהורישה לנו אימא״.
לא נפקיר, לא נשכח, לא נרפה, לא נחייה בלעדיהם!
ואם נמשיך עם עמיחי – הרי אנו זועקים עבור עצמינו.
חזרתם תגן עלינו,
עכשיו ובימים האחרים,
מפני אבדן האנושיות, מפני האבדן של עצמינו.
לא נפקיר אותם שם בעזה!!
(לא נפקיר אותם שם בעזה!!)
אחרי הכול, מה שנותר לנו הוא הקול, וזה הכול.
- קבל קישור
- X
- אימייל
- אפליקציות אחרות
